Cestovná kancelária sa klientom však vyjadrila , že z jej strany nedošlo k porušeniu žiadnych zákonných povinností, zmluvy o zájazde ani zmluvných podmienok, a z toho dôvodu reklamáciu považujú za neoprávnenú .
Ohľadom napríklad výberu jedla argumentovala CK tým, že bolo v informáciách uvedených v zmluve upozornené na to, že v každej krajine platia iné stravovacie zvyklosti. Rovnaký argument použila aj k sťažnosti na nezodpovedajúci počet hviezdičiek. Markéta sa ale odmietla s postojom cestovky zmieriť a obrátila sa na právnika.
Právnik: CK nemôže povedať, že “sa to môže stať”.
“Predovšetkým je potrebné uviesť, že nie všetkého sa CK môže zbaviť tým, že do obchodných podmienok napíše, že” sa to môže stať “. Cestovná kancelária zodpovedá za svojich subdodávateľov služieb a neposkytovanie služieb klientmi očakávaných vzhľadom ku kategórii hotela nemožno jednoducho zvádzať na kultúrne odlišnosti a prímorské podnebie, “ komentuje prípad právnik Petr Novák z Vašenároky.cz a dodáva:” Bez ohľadu na skutočnosť, že podľa cestovnej kancelárie boli klienti takmer na všetky vady upozornení pred odchodom, nemožno sa s týmto tvrdením stotožniť a považovať ho za riešenie situácie. “
Celý prípad sa nakoniec riešil na súde, pretože cestovná kancelária zodpovednosť neustále odmietala. Súdne konanie nakoniec skončilo dohodou a Markéta získala späť cez 22% z ceny zájazdu, teda 10 000 českých korún (cca 390 eur).
Čo všetko sa dá reklamovať?
Reklamovať u dovolenky môžete v podstate všetko, čo vám bolo cestovnej kancelárii sľúbené, ale nesplnené. Môže sa jednať o nevyhovujúce ubytovanie, nedostatočnú hygienu, zlú stravu alebo neúplné služby. Čo všetko možno teda reklamovať?
UBYTOVANIE
iný ako sľúbený hotel
hotel s menej hviezdičkami
iný typ izby (dvojlôžko miesto apartmánu)
chýbajúci bazén, ak bol prisľúbený
chýbajúci balkón s výhľadom na more, ak bol prisľúbený
nefunkčná klimatizácia
príliš malé priestory
nevyhovujúce zariadenia
špinavú či nedostupnú pláž
nepekné okolie (výhľad na popolnice)
HYGIENA
pleseň a špinu
hmyz na izbe
hluk vo dne aj v noci
STRAVA
pokazené či nevyhovujúce jedlo
iný typ stravovania (plná penzia namiesto all inclusive)
SLUŽBY
nedostatočné či žiadne upratovanie
chýbajúci animačný program, ak bol prisľúbený
nevyhovujúce či žiadne služby delegáta
skrátenie dovolenky
K reklamácii vyššie zmienených porúch je však potrebné dostatok dôkazov!